بازی هایی فکری ps4 که وارد بازار شده اند؟
نوشته شده توسط : amin

معرفی بهترین بازی فکری های سرگرم کننده ps4

پلی استیشن 4 بدون شک موفق ترین کنسول نسل هشتم دنیای گیم به شمار می رود. این روز ها بازی های آنلاین چند نفره از محبوب ترین بازی های ویدیویی شناخته شده اند. اما بازی های فکری و ماجراجویی یا آنچه بیشتر گیمر ها با نام بازی های Adventure – Puzzle می شناسند، هنوز هم طرفداران سینه چاک خودشان را دارند. از معروف ترین بازی های این سبک می توان به بازی کلاسیک neverhood نام برد که هنوز که هنوز است گیمر ها هر چند وقت یه بار آن را تجربه می کند. در این مطلب می خواهیم بهترین بازی های فکری ps4 را معرفی و بررسی کنیم.

The Last Gaurdian

این عنوان به صورت اختصاصی برای کنسول نسل هشتم سونی یعنی پلی استیشن 4 عرضه شد. داستان درباره یک پسر بچه و موجودی غول پیکر به نام تریکو است. داستان قوی و جذاب، با پایان بندی نفس گیر به همراه گرافیک چشم نواز و معماهای چالشی و درگیر کننده، Last Gaurdian را می توان بدون شک به عنوان یکی از بهترین بازی های فکری Ps4 معرفی کرد. ایجاد یک رابطه انسانی بین پسر بچه و موجود مرموز از برگ های برنده بازی است که دل همه گیمر ها را بدست آورده است.در کنار  این نکات مثبت از موسیقی افسانه ای بازی، ساخته تاکشی فوروکاوا نمی توان به سادگی عبور کرد که به زیبا تر شدن بازی بسیار کمک کرده است. در آخر می توان گفت در زمانی که تب  و شور و هیجان بازی های معمایی کم شده است، Last Gaurdian انتظار طرفداران این سبک بازی را  برآورده می کند.

Heavy Rain-Beyond

Heavy Rain-BeyondHeavy Rain-Beyond

دو عنوان محبوب Heavy Rain و Beyond که در قالب یک پکیج برای پلی استیشن 4 عرضه شده و یکی از بهترین نمونه های بازی های فکری و ماجراجویی است.در هنگام بازی شما تنها احتیاج به زدن یک دکمه خواهید داشت اما چیزی که باعث محبوبیت این بازی ها شده داستان منحصر به فرد و زیبای این بازی هاست. از نزدیک ترین عناوین نزدیک به این سبک، بازی های استودیوی remedy یعنی مکس پین ، الن ویک و کوانتوم بریک می توان نام برد.  اخرین ساخته این استودیو به نام Detroit در سال 2018 بطور اختصاصی بر روی کنسول ps4 عرضه شده است. اگر طرفدار بازی های مهیج و فکری هستید خرید این دوبازی که در یک پک عرضه می شوند یک انتخاب عالی برای شماست که حتی با خرید اینترنتی گیفت کارت ps4 برای این بازی ها سود بیشتری هم خواهید کرد.

Uncharted 4

شاید بودن اسم Uncharted 4 در لیست بازی های فکری پلی استیشن شما را متعجب کند اما آچارتد نه تنها نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازی های جنگی ps4 جاودانه کرد، بلکه وجود پازل های فراوان و معماهای جذاب این بازی را به یک گزینه جذاب برای طرفداران داستان های فکری هم تبدیل کرده است. در آنچارتد 4، ساخته استودیو ناوتی داگ شما در نقش نِیتان دریک یک ماجراجوی دیوانه هستید که در پی گنجینه ها و نقشه های گنج قدیمی می روید و در این راه نه تنها باید با دشمنان و افراد بد بجنگید بلکه برای رسیدن به هدفتان باید انواع معماها را حل کرده و با حل کردن پازل ها از انواع  تله های باستانی فرار کند. این بازی به صورت اختصاصی در سال 2016 بر روی کنسول ps4 منتشر شد و به یکی از محبوب ترین بازی های این کنسول تبدیل شد.

MineCraft playstation 4 edition

MineCraft playstation 4 editionMineCraft playstation 4 edition

حتما تا به حال تجربه بازی Minecraft را داشته اید یا حداقل اسم آن به گوشتان خورده است. این بازی اعتیاد آور که بر روی تمامی پلت فرم ها عرضه شده بود در سال 2014 هم بر روی کنسول پلی استیشن منتشر شد و به سرعت به یکی از بهترین بازی های فکری ps4 تبدیل شد. اگر اهل ساخت و ساز و بازی های به اصطلاح سند باکس هستید حتما و حتما باید ماین کرفت را تجربه کنید. این بازی که مهمترین خصوصیت آن اعتیاد آور بودن آن است در ابتدا بسیار ساده به نظر می آید. اما شما باید برای بردن هر مرحله کاملا از فکرتان برای طراحی مسیر و ساختمان سازی استفاده کنید. ماین کرفت هم قابلیت بازی یکنفره و هم دو نفره را دارد همین امر آن را به یک گزینه جذاب برای مسابقه و کل کل با دوستانتان تبدیل کرده است.

L.A Noire

استودیو راک استار را همگی با بازی gta و red dead redemption  می شناسیم. اما در نسل قبل یعنی کنسول های xbox 360  و پی اس 3 عنوانی را به بازار عرضه کرد که گیم پلی و داستان آن به شدن نواورانه بود. بازی محرمانه لس آنجلس یک بازی فکری – کاراگاهی در ژانر نوار است. اتفاقات بازی در سال 1947 رخ می دهد و در آن شما در نقش کاراگاه دایره جنایی لس آنجلس یعنی کول باید معماها و پرونده های جنایی را حل کنید. این شاید یکی از بهترین نمونه های بازی فکری و معمایی باشد که تا کنون ساخته شده است. در این بازی شما باید با شاهدان و مظنونین صحبت کنید و از طرز جواب دادن و تغییر حالات صورت افراد متوجه شوید که راست می گویند یا نه. باید امید وار باشیم که چنین عناوینی هم جایی در بازی های پلی استیشن 5 داشته باشند.

White Day A Labyrinth Named School

White Day A Labyrinth Named SchoolWhite Day A Labyrinth Named School

اگر به دنبال یک بازی ترسناک و در عین حال فکری هستید عنوان white day  را به خاطر بسپارید. نسخه ریمستر شده این بازی در سال 2017 برای کنسول پلی استیشن و کامپیوترهای شخصی عرضه شد و به یکی از بازی های فکری ps4  که قابل قبول هم بود تبدیل شد. داستان بازی درباره دانش اموزی است که در هنگام شب وارد مدرسه اش می شود و با اتفاقات ترسناکی مواجه می شود. ترسناک ترین لحظه بازی زمانی است که سرایدار مدرسه پشت سرتان ظاهر می شود و شما باید از دست او فرار کنید. داستان پر است از پازل ها و معماهای مختلف که برای حل کردن آنها باید تمامی مناطق بازی را به دنبال سرنخی بگردید. گرافیک بازی با توجه به ریمستر بودن آن معمولی است اما ترکیب ترس و دلهره با معماهای جذاب باعث شده تا این عنوان ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

A Way Out

A way out جزو معدود بازی های این نسل است که فقط به صورت دو نفره قابل بازی است. در این بازی شما در نقش دو هم زندانی هستید که می خواهید از زندان فرار کنید. در این راه باید به همراه نفر دوم انواع و اقسام معماها را حل کرده تا راه فرارتان را پیدا کنید. مهمترین نکته در بازی a way out گیم پلی نسبتا نوآورانه و دو نفره آن است که در دوره زمانه بازی های بتل رویال و آنلاین چندین نفره کاملا حس بازی های قدیمی دو نفره را به شما القا می کند. گرافیک بازی نه آن چنان رویایی اما کاملا راضی کننده است. داستان و شخصیت پردازی ها کاملا از آثار سینمایی معروف وام گرفته اما همه این موارد در کنار گیم پلی نوآورانه بازی a way out را به یکی از بهترین بازی های دونفره ps4 تبدیل کرده است

Shadow Of the tomb Raider

Shadow Of the tomb RaiderShadow Of the tomb Raider

فرنچایز تامب رایدر یکی از قدیمی ترین بازی های سبک ماجراجوئی اکشن است که در کنار تیراندازی و مبارزه با دشمنان، لاری کرافت باید پازل و معماهای مختلف مقبره ها را حل کرده تا به هدف خودش برسد. بازی shadow of tomb raider یکی از بهترین بازی های فکری ps4، ایکس باکس و رایانه های شخصی شناخته می شود. داستان بازی طبق معمول درباره لارا کرافت است که به دنبال شیئی ارزشمند می رود و در این راه با انواع و اقسام موانع مواجه می شود. شاید تنها مشکل بازی همین داستان تکراری و خسته کننده باشد که هیچ نوع آوری ندارد اما طراحی گرافیکی و محیط بازی در بالاترین حد زمان خودش است و معماهای بازی به اندازه کافی در گیر کننده است و همین موضوع باعث شده تا این عنوان ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

The little Nightmares 2

بازی little nightmares از آن دسته بازی ها بود که دنباله رو شاهکار هایی همچون لیمبو و ایسناید بود. Little nightmares 2 در ادامه موفقیت های عنوان اول ساخته شد و خوشبختانه انتظارات طرفداران را کاملا برآورده کرده است. سبک بازی، دلهره آور – معمایی است و گرافیک ساده اما نواورانه آن باعث شده تا موفقیت های نسخه قبلی را تکرار کرده باشد. مفاهیمی چون فرار از مدرسه ، دلهره و افسرگی کودکان در جای جای این بازی مشخص است. معماهای بازی شاید آنچنان سخت نباشد اما بقدری خلاقانه است که از بسیاری از بازی های فکری ps4 جذاب تر است. little nightmares 2 از آن دسته بازی هایی است که مناسب گیمر های کم سن و سال تر است که با خرید یک گیفت کارت psn و هدیه دادن آن لذت تجربه دنیای little nightmares را با دیگران تقسیم می کنید.

Batman: Arkham night

Batman : arkham knight آخرین بازی از سری بازی های بتمن برادران وارنر است که بر روی ps4 عرضه شد. شاید این سوال پیش بیاید بتمن که همش اکشن و مبارزه است! اما نباید یادتان برود که از بتمن به عنوان یکی از بهترین کاراگاه های جهان هم یاد می شود. در این قسمت بتمن با شخصیت مرموزی به نام شوالیه گاتهام روبرو می شود که باید او را شکست دهد. طبق معمول سایر نسخه های بتمن این قسمت هم داستان های جانبی مختلفی دارد که بتمن باید آنها را به سرانجام برساند و یکی از جذاب ترین side story ها مربوط به داستان riddler یکی از قدیمی ترین دشمنان بتمن است. شما باید در سطح شهر معماها و پازل های riddler را حل کنید و باید بدونید که بعضی از آنها اصلا ساده نیست.به همین دلیل  این بازی را می توان یکی از بازی های فکری ps4 نام برد.

منبع:  بازی هایی فکری ps4 که وارد بازار شده اند؟





:: برچسب‌ها: بازی فکری ps4 ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: